Exclusiv! Laurenţiu Duţă: „Mi-ar plăcea să mai am un copil

23.05.2010 15:32

Dacă ai putea face schimb de vieţi cu cineva, pe cine ai alege?

Nu aş vrea să fiu altcineva decât sunt. Sunt fericit că exist.

Care e cel mai bun sfat legat de relaţii şi sentimente pe care l-ai primit? De la cine?

De la familie, în principal, dar şi de la prieteni sau de la oamenii din jurul meu. Sfaturi bune poţi primi de la oricine care a trecut prin situaţii de viaţă similare. Chiar e bine să înveţi din experienţele altora. Îmi este greu să aleg cel mai bun sfat.

Care e cel mai nebunesc lucru pe care l-ai făcut din dragoste?

Nu prea mă caracterizează lucrurile nebuneşti sau, poate, nu îmi dau seama care e graniţa, în dragoste, dintre lucrurile normale şi cele nebuneşti. Sunt Taur, ca zodie, adică mai cu picioarele pe pământ. Dar pot să spun că iubesc “nebuneşte”.

Al cui jurnal ai vrea să-l poţi citi?

Nu sunt atât de indiscret. Chiar nu îmi place să îmi bag nasul în vieţile altora. Nici măcar eu nu am avut un jurnal. De fapt, în adolescenţă, aveam un caieţel în care îmi notam reuşitele din plan muzical.

Ce ţi-ar fi plăcut să inventezi?

Orice. Chiar e interesant să aduci ceva nou, care să le fie de folos oamenilor. Poate ceva legat de muzică. Dar m-am născut când toate lucrurile legate de muzică deja existau.

Care e cel mai mare regret al tău?

Că nu l-am cunoscut personal pe Michael Jackson. Datorită lui fac muzică. Aş fi vrut să-i mulţumesc.

Cine e cel mai bun prieten al tău?

Prietenii mei cei mai buni sunt cei din copilărie: Bogdan, Florin, Marius.

Care e cea mai grea lovitură pe care ai primit-o?

Moartea lui Michael Jackson, destrămarea trupei 3rei Sud-Est. Şi, toate astea, într-un interval scurt. Dar aşa e făcută viaţa, cu bune şi cu rele.

Ai fost vreodată infidel?

Am o familie. Fără bombe, vă rog!

Ai vreun complex?

Cu toţii avem coplexe, dar e bine să le ţinem pentru noi. Trăim cu ele, le acceptăm sau nu. Eu sunt mulţumit. Încă nu m-am plictisit de mine. E important să ne iubim pe noi înşine. Îţi dă încredere în tine.
Care e cel mai mare compromis pe care l-ai făcut?
Nu sunt omul compromisului, iar dacă au fost, au fost prea mici sau normale.

Ce ai şi ţi-ai dori să nu ai?

Ce am, e foarte bun. Nu aş renunţa la nimic din ce am acum. E normal să vrei mai mult de la tine şi de la viaţă. Probabil, vor fi momente când voi vrea să renunţ la anumite lucruri.

Cum ţi-ai petrece ultima zi din viaţă?

Iubind. Am un vers, într-un cântec care va apărea pe albumul meu, şi care spune: “Hai să ne iubim ca şi când ar fi ultima zi”.

A trecut un an de cand ai decis să te desparţi de 3rei Sud-Est şi să ai o carieră solo. Eşti mulţumit de ceea ce ai realizat în această perioadă?


Vreau să o lămurim. Nu am decis eu despărţirea. Am propus să rămânem împreună pe parte de concerte, până la rezolvarea conflictului dintre noi. Foştii mei colegi nu au rezistat tensiunii dintre noi, care e drept că era foarte mare de când dădusem drumul la proiectul meu solo, şi au anunţat despărţirea pe scenă, la Voluntari. Era normal să se discute bărbăteşte, nu să aflu pe scenă că trupa nu mai există. În ceea ce priveşte proiectul meu solo, sunt foarte mulţumit. L-am făcut aşa cum am visat. Am propria mea aparatură tehnică, instrumentele mele şi o echipă de băieţi talentaţi. Am lansat trei single-uri: „Visător”, „Împreună” şi „Freeman”. E doar începutul. Mai vin şi altele.


Deci este adevărat că v-aţi despărţit pentru că Viorel şi Mihai nu au fost de acord cu proiectul tău solo?Deci este adevărat că v-aţi despărţit pentru că Viorel şi Mihai nu au fost de acord cu proiectul tău solo?

Eu am anunţat intenţia de a face acest proiect din luna august 2008, cu trei luni înainte de despărţire. Aşa e fairplay. Ceea ce vedeţi astăzi în concertele mele, trebuia să fie pentru 3rei Sud-Est, dar nu s-a putut. Când am văzut lipsa evidentă de interes, am decis să îl fac eu. Ar fi fost un pas mare ca 3rei Sud-Est să cânte live, cu trupă. Însemna maturizare şi respect din partea publicului şi a organizatorilor de evenimente. Aşa văd eu lucrurile. Oricum, cei 11 ani alături de Mihai şi Viorel au fost extraordinari şi am lăsat o moştenire muzicală care va rămâne peste ani. Beatles sau Abba au cântat împreună zece ani, dar muzica lor se ascultă şi acum. Cred că ăsta este cel mai important lucru. Ultima piesă lansată, „Vorbe care dor”, a atins prima poziţie în topuri. Am avut şase piese pe locul întâi, primul nostru album a fost cel mai bine vândut din România. În total, peste un milion de albume vândute în cei 11 ani.

Mai păstrezi legătura cu Viorel şi Mihai?

Ne-am întâlnit în luna noiembrie.

Ai accepta o reunire a trupei pentru un proiect nou?

Niciodată să nu spui niciodată… Chiar nu ştiu.

Ai fost dezamăgit de rezultatul slab pe care l-ai avut la Eurovision, anul trecut, cu piesa Elenei Gheorghe? O să mai participi?

Piesa „The Balkan Girls” a fost, în România, numărul unu, dar la Moscova nu ştiu ce s-a întâmplat. Elena e foarte talentată şi colaborăm în continuare. La Eurovision nu cred că o să mai particip vreodată.

Ca producător şi compozitor, cu ce vedetă ai colaborat cel mai bine?

Cu Andreea Bănică şi cu Elena Gheorghe. Colaborări longevive.

Te-ai căsătorit cu Ianula acum trei ani, după 12 ani de relaţie. De ce ai aşteptat atât de mult ca să faci acest pas?

Ne era bine şi fără acte. Când am considerat că e timpul să avem un copil, o familie, ne-am căsătorit. Totul s-a legat frumos. După nuntă, ne-am mutat în casa nouă, iar după patru luni, Ianula a rămas însărcinată cu fetiţa noastră, Lorena, care are acum doi ani şi jumătate.

Cum v-aţi cunoscut?

Ne ştiam de foarte mici, de când am acompaniat-o cu chitara, la o serbare şcolară. Apoi, ne salutam de câte ori ne vedeam. Ceva mai târziu, la fan clubul Michael Jackson,
a început totul.

S-a scris că ai decis să ţii această relaţie departe de ochii presei de teamă să nu îţi pierzi fanele. Este adevărat?

E vorba de discreţie. Nici acum nu îmi place să fac publice fotografiile cu familia mea sau să apar în emisiuni. De altfel, nici Ianulei nu îi place. Dacă, într-o zi, Lorena va vrea să cânte, atunci e cu totul altă treabă.

Te gândeşti să îi mai faci un frăţior sau o surioară Lorenei? 

Sunt în tratative cu Ianula. Lorena ne spune deja că vrea o surioară sau un frăţior.