Interviu cu Laurentiu Duta pe vremea cand era in 3se 1998-1999

13.09.2010 00:20

Byte. 3rei Sud Est a câştigat Marele Premiu la Secţiunea Discografie la Festivalul Mamaia 1999. Să acorzi premiu pentru album bazat pe votul unui anumit public aflat în sală este o prostie. Această Secţiune nu mai există la Mamaia.

Interviu Cu laurentiu Duta in 1998-1999

 

CZB: Care este explicaţia pentru care Visul Meu a apărut pe piaţă în două variante anul acesta?

Laurenţiu Duţă: Versiunea mai nouă (ediţia de vară) care a apărut sub altă înfăţişare are un “bonus track” (adică, o piesă în plus!), Dragoste la mare, în două variante. Apoi, nu am fost încântaţi cu aspectul primei coperţi.

CZB: De ce se numeşte Visul meu şi care este visul tău?

Laurenţiu Duţă: L-am intitulat astfel pentru că am fost încântaţi de piesa Visul meu şi pentru că ni s-a împlinit visul să înregistrăm cel de al doilea album, la care am muncit foarte mult.

CZB: Cel de al doilea album urmează acelaşi stil cu primul; va evolua muzica 3SE pe viitor?

Laurenţiu Duţă: Unii spun dimpotrivă, că ne-am îndepărtat de stilul nostru, cu excepţia piesei Vinovat, care s-a bucurat de acelaşi succes ca piesele de pe primul album. Dacă nici această piesă nu ar fi fost făcută în stilul clasic de la 3rei Sud Est, cred că nici acest album nu s-ar fi vândut. Părerea mea este că tineretul din România şi “vox pop-ul” doreşte să asculte acest gen de muzică în momentul de faţă. Noi vrem să dăm fanilor ceea ce îşi doresc.

CZB: Azi văd că v-aţi pregătit să intraţi în aceleaşi costume argintii ca şi anul trecut la Premiile Ballantines (la Pro TV)…

Laurenţiu Duţă: Am considerat să apărem în aceleaşi costume ca la Premiile Ballantines ca să ne păstrăm imaginea. În serile ce vor urma vom purta cu totul alte costume – pe care nu le cunoşti. Vom avea costume deosebite.

CZB: Cine este croitorul vostru?

Laurenţiu Duţă: Un bătrânel, un meşter de la Casa de modă din Constanţa. Piţigoi îl cheamă. El ne-a făcut costumele argintii – însă nu tot ce purtăm este proiectat de Dl. Piţigoi

CZB: Cine a avut ideile pentru modelul costumelor?

Laurenţiu Duţă: Noi venim cu ideile şi materialul, iar el le execută.

CZB: Prima ediţie Mamaia la care ai participat a fost în 1997. Cum ţi se pare că a evoluat festivalul în ultimii doi ani?

Laurenţiu Duţă: Părerea mea este că s-a schimbat din punct de vedere al secţiunilor. De când a intrat muzica Dance în competiţie s-a schimbat în bine – iar anul acesta s-a adăugat o probă în plus (Secţiunea Discografie).

CZB: Anul trecut aţi câştigat la Secţiunea Şlagăre. Crezi că o să repetaţi fapta?

Laurenţiu Duţă: Anul acesta concurenţa este mult mai mare. Nu ştiu ce să zic; publicul va decide în final.

CZB: Câte concerte aţi susţinut anul trecut?

Laurenţiu Duţă: În medie, cam trei pe săptămână. Vom reîncepe la toamnă; ne gândim şi la un turneu dar este foarte greu să organizezi aşa ceva; nu găseşti sponsorii necesari. Depindem de invitaţiile ocazionale.

CZB: Aveţi trupe pe care le simpatizaţi şi pe care le invitaţi să deschidă pentru voi?

Laurenţiu Duţă: Anul acesta le-am simpatizat pe fetele din André foarte mult pentru energia lor; urmează aceeaşi politică ca a noastră – de show adevărat şi de dance.

CZB: Care este cel mai mare necaz pe care l-aţi avut în concert?

Laurenţiu Duţă: Am trecut prin mai multe: ba ne-a sărit CDul, ba nu au mers microfoanele, ba s-a întrerupt curentul. Trebuie să ştii să ieşi din situaţii şi să nu disperi. În momentul în care se întâmplă acest lucru trebuie să ştii să comunici cu colegii din trupă.

CZB: Lucraţi la un videoclip nou. Este vorba de Tu eşti vinovat?

Laurenţiu Duţă: Nu. Am considerat că nu este nevoie de videoclip la Tu eşti vinovat pentru că s-a impus foarte repede şi nu ar fi stimulat cu nimic vânzările albumului. Ne-am gândit la o altă piesă care cu siguranţă când va avea videoclip, va exploda… E vorba de Nu mai vreau să te cred. Videoclipul va fi produs de 3rei Sud Est şi de CAT Music pentru Atomic TV la sfârşitul lunii septembrie sau la începutul lunii octombrie (1999).

CZB: Aţi făcut acelaşi lucru anul trecut când aţi produs videoclipul la 3 Sud Est, şi nu la Ai plecat.

Laurenţiu Duţă: Este destul de ciudat dar asta este politica noastră: melodiile care sunt foarte comerciale şi se vând foarte repede nu necesită un videoclip!

CZB: Privind problema din exterior, mi se pare că a avut loc o explozie de formaţii în Constanţa. De ce consideri că au apărut atâtea trupe la Constanţa?

Laurenţiu Duţă: Foarte puţini au remarcat acest lucru – sau nu vor să-l recunoască. Mă bucur că Valahia, Exotic şi L.A. au un asemenea succes şi sunt ascultate în toată ţara.

CZB: Ce veţi face de Revelionul dintre Milenii?

Laurenţiu Duţă: Nu ne-am gândit! Bine, eu aş vrea un concert, dar iarăşi, cred că este un vis foarte greu de realizat în situaţia actuală din România.